Wednesday

Mijn favoriete designmerken: Muuto

No comments:
 


Ik heb de afgelopen jaren behoorlijk wat design verzameld in mijn micro-appartement! Het is bijna onmogelijk om mijn lievelingsmerk te kiezen, maar mijn favorieten zijn toch wel HAY, Ferm Living, Iittala, String, Marimekko, Menu, Playtype en last but not least Muuto. Vandaag wil ik dat laatste merk even uitlichten!

Muuto is een Deens merk dat in 2007 werd opgericht, maar ze werken samen met designers uit heel Scandinavië, waardoor de collectie heel gevarieerd wordt. Ik vind Muuto ook bijzonder omdat ze aparte materialen gebruiken. De Muuto Unfold lamp in mijn slaapkamer lijkt op het eerste oog misschien op zo’n klassieke fabriekslamp, maar als je beter kijkt (en voelt) dan zie je dat hij van siliconen rubber gemaakt is! En neem de Muuto Restore mand, die gemaakt wordt van gerecyclede PET-flessen. Als echte Scandinavische designnerd zie ik ook hoe de designstijlen uit de verschillende Scandinavische landen af en toe naar voren komen: Deens design is bijvoorbeeld vaak heel strak; Noors en Fins design heeft meestal iets apartere vormen. Denk aan de Muuto Mhy lamp, die geïnspireerd is op het hoofd van het chagrijnige tekenfilmfiguurtje Little My uit de Moomin serie – een leuk visueel grapje!

Vooral mijn keuken is erg Muuto-proof. Twee mosterdkleurige E27 lampen geven mijn strakke keuken een fris geel tintje en de Muuto Bulky kopjes zijn echt van die heerlijke ‘knuffeltheekopjes’ waaraan je jezelf opwarmt op de bank! Niet alle Denen zijn overigens op de hoogte van hun culturele erfgoed: toen ik de granaatvormige Turn Around citruspers meenam als souvenir uit Kopenhagen moest ik toch echt even mijn bagage openen bij de douane! 😉 Mijn favoriete Muuto item is het Halves salontafeltje dat geïnspireerd lijkt op de Memphis stroming. Uiteraard blijft er altijd wel iets over voor op de wish list: als ik er de ruimte voor zou hebben zou ik ook meteen de Oslo fauteuil toevoegen aan mijn Muuto collectie!

Hieronder zie je een aantal foto’s van Muuto items in mijn huis met onderaan een shopping guide waarin je alle namen terug kunt vinden!

Deze blogpost is gesponsord door Flinders, maar je leest altijd mijn woorden en meningen. Bedankt voor het supporten van mijn sponsors, zij maken het voor mij mogelijk om te bloggen.


Shop mijn Muuto stijl:





BewarenBewaren

No comments:

Post a Comment

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff